Weer online - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Monica Drohm - WaarBenJij.nu Weer online - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Monica Drohm - WaarBenJij.nu

Weer online

Door: monicadrohm

Blijf op de hoogte en volg Monica

11 Juni 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Inmiddels is het alweer enkele dagen geleden dat het mogelijk was om te internetten. Dus het is tijd voor een update.
Op dit moment zitten we in Phnom Penh (Cambodja) waar we vandaag aangekomen zijn. Maar eerst maar ff een update van de laatste dagen. Trouwens Jan, namens Sharon bedankt voor de tip!
Onze tweede dag in Saigon (7 juni) begonnen we met een Cyclotour door de oude Chinese wijk Cholon. En tsja, het was weer bloody hot (hoezo regenseizoen)? Door het drukke verkeer worden we rondgefietst in onze bakkies en als eerste bij de Thien Hau Pagode gedropt die in de eerste helft van de 19e eeuw gebouwd is. Thien Hau is de taoistische godin van de zee en de beschermer van de vissers. Het is weer een totaal andere pagode dan we al gezien hebben met heel veel veelkleurige keramieken beelden, ook op het dak van de tempel. Bij de tempel ontmoeten we ook de vrouw an Vinh. Vinh woont namelijk in Saigon en hij is dus weer ff thuis. Leuke moderne jonge meid en samen op de scooter begeleiden ze ons op de cyclo's. Alain zit trouwens ook achterop een motor, omdat hij dan beter het overzicht over de groep kan bewaren. De pagode is echt de moeite waard. Binnen is het erg druk omdat het blijkbaar een speciale dag is voor de plaatselijke bevolking om de pagode's te bezoeken. Er worden enorm veel wierookoffers gebracht en dat is aan de ene kant erg leuk, maar aan de andere kant bezorgt het ons ook erg tranende ogen. Het ziet gewoon blauw van de rook. Gauw naar buiten en op naar de volgende pagode. De Quan Am-pagode staat in het teken van de godin van de gerechtigheid. Buiten staan kooien met vogeltjes die je kunt kopen om ze vrij te laten en ook kun je er nepgeld kopen om als offer in de tempel te verbranden. Het ziet ook hier zwart van de mensen en blauw van de rook.
Op naar de Ben Than Market, de grootste markt van Saigon en bijna volledig overdekt. Voordat we bij de markt komen wandelen we nog door enkele oude straatjes en bezoeken we een lokale apotheek waar allerlei dieren op sterk water staan die als medicijnen worden gebruikt. je kunt het niet zo gek bedenken of het zit in een potje of hangt in gedroogde vorm aan de muur. Leuk om te zien, maar ik slik toch liever andere medicijnen.
Na rondgestruind te hebben op de Ben Thanmarkt, gaan we lunchen in een lokaal restaurant (springrolls) en worden we vervolgens voor onze vrije middag in het centrum (nabij de markt) gedropt. We gaan eerst maar eens lekker ijskoffie drinken (al dagen lang geen warme koffie meer gedronken bij dit klimaat) en bekijken op ons gemak de fraaie oude gebouwen in het centrum, zoals de kathedraal Notre Dame, het oude hoofdpostkantoor, de stadsschouwburg en het voormalige stadhuis 'Hotel de Ville'.
Bijzonder vermoeid gaan we teug naar het hotel waar we nog een biertje op onze kamer drinken. Morgen vroeg op voor ons bezoek aan de Cu Chi tunnels.

• 11 Juni 2009 - 17:28

Poelh026@planet.nl:

hallo wereldwijven !

Er is uiteraard nog steeds een oud-franse invloed aldaar en het is denk ik fijn om
    die dingen es te bekijken ! Hoop dat Ria zich gedraagt ??!!
    Komen jullie zaterdag 13 juli a.s. terug ????
    Hou je vast, NL > regentijd
    vannacht weer 35 mm.
    geniet van de laatste indrukken and safe fly home !!

• 12 Juni 2009 - 09:21

Jet:

goeiemorgen meiden!
    Volgens my zitten jullie nog ff daar toch? Wy hebben hier ook heet weer Om 1000u al 30 graden in de schaduw dus ik kryg een idee van wat jullie doorstaan!!!en dan dóen jullie nog allerlei dingen pfff wy alleen in de ochtend en avond want anders is de zon gewoon té warm Nou sterkte ermee en keep drinking!