We zijn in Cairo! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Monica Drohm - WaarBenJij.nu We zijn in Cairo! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Monica Drohm - WaarBenJij.nu

We zijn in Cairo!

Door: monicadrohm

Blijf op de hoogte en volg Monica

10 Mei 2010 | Egypte, Caïro

Tsja, nu ik dit zit te typen zijn we alweer op dag 4 in Alexandrie.
Na een voorspoedige vlucht op de avond van dag 1, kwamen we rond 4 uur 's nachts in on hotel in Cairo aan. Nog ff gauw een paar flessen water gekocht en om half 5 het nest ingedoken. Op Schiphol hadden we al kennis gemaakt met de Belgische leden van onze reisgroep (Paul en Lieve en Josef en Lizette). Op de luchthaven van Cairo ontmoetten we onze reisbegeleider Sander, die met dezelfde vlucht uit Nedeland meegekomen was. Lijkt allemaal ged te geen klikken.
De eerste volledag in Cairo hebben we besteed aan een stadstour, die ovrigens pas om 10 uur begon, maar dat was toch om 9 uur ontbijt en we hebben maar tussen de 3 en 4 uur geslapen. De bedden zijn erg OK.
Met onze vrouwelijke plaatselijke gids Amsef bezoeken wwe als eerste het Egyptisch Museum. Hier dwalen we enkele uren rond met als hoogtepunt de zalen van Toetanchamon en de fantastische gouden sarcofagen en het dodenmasker. Van hieruit vertrekken we voor de lunch en vervolgens op naar de op een heuvel gelegen citadel, waar een grote moskee gebouwd is door Saladin die we ook bezoeken. Het uitzicht over de stad is aardig maar niet spectaculair door de warmte en de smog die er hangt. Als sluitstuk van de dag gaan we naar de bazaar Khan El Khalili. Hier struinen we door de oude kleine straatjes en worden we continue aangeklampt om dingen te kopen wat we uiteraard niet doen. Bij een lokale juwelier gaan we wel naar binnen, niet voor het goud en het zilver, maar omdat zijn pand een historisch pand is. Niet alleen van buiten maar ook van binnen met prachtge plafonds die meer dan 200 jaar oud zijn. Erg aardige gast die ons niet eens wat probeert te slijten. 's avonds gaan we niet meer de stad in (kwartje op), maar we kopen water, eten een salade in het hotel en gaan relatief vroeg naar bed. Morgen moeten we iets eerder opstaan: we vertrekken nl. om 9 uur. en gaan de pyramides van Gizeh bezoeken en de sfinx. Vandaag was het trouwens al 38 graden!

• 11 Mei 2010 - 19:04

Gwen:

He Monica,

Weer lekker op een bijzondere reis,leuk!!!
    Geniet ervan, ik blijf je volgen!

Liefs

• 12 Mei 2010 - 07:33

Richard :

Hoi Monica,
    Het is leuk om jouw belevenissen zo te kunnen volgen!
    Ik zou willen dat wij slechts een klein beetje van die 38 graden hadden hier in Nederland brrrrrrrr....!
    Nog veel plezier daar in Egypte!