De kop is eraf.... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Monica Drohm - WaarBenJij.nu De kop is eraf.... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Monica Drohm - WaarBenJij.nu

De kop is eraf....

Door: monicadrohm

Blijf op de hoogte en volg Monica

06 Oktober 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Niet letterlijk natuurlijk, maar de 1e dag jureren zit erop. Vanochtend vroeg opgestaan en om half 7 naar Kuang waar het wedstrijdterrein oftewel de showgrounds is. Onze chauffeur is Peri, en het is een bijzonder hartelijk weerzien. Wat een schat is het toch. Mijn mede jurylid, Vicky Roycroft, komt uit Australië en is en bijzonder leuk en vlot mens, waar ik al gauw een klik mee heb. Zij heeft haar partner bij zich, ook een geschikte peer, van wie ik de naam nu even kwijt ben. Maar ja, dat kan gebeuren na een korte nacht een een drukke dag als deze, toch??? Gelukkig komen we zonder al te veel fileleed de stad uit en we staan dan ook al om 7.15 in de Grand Stand van het wedstrijdterrein in Kuang. Hier ontmoeten we Salim en Qabil en even later ook Quzier. Erg gezellig en even oude koeien uit de sloot halen onder het genot van een kopje koffie. Klokslag 8 uur rijdt de eerste deelnemer binnen in de Preliminary, vergelijkbaar met onze B-dressuur. En hoor hier de score: judge at C 111 and judge at E 111. C is Vicky and E is me... Kan niet beter toch? Eigenlijk gaat het de hele dag zo door, de scores zijn altijd bijna gelijk met slechts een paar punten verschil, op 2 combinaties daargelaten waarbij we zo'n 10 punten verschil hebben, maar dat is ook nog acceptabel. Mijn schrijfster Cherry, is trouwens een erg leuke meid (wat heet meid, moeder van enkele kinderen, die ook al studeren in Melbourne, maar zo'n eeuwig jong type). Ze weet ook nog eens van wanten en is erg leergierig, onlangs heeft zij haar jurydiploma voor tot en met Elementary (M) gehaald en ze ziet dit als een goede leerschool. Naarmate de levels omhoog gaan, wordt het aantal deelnemers minder. Het is vreselijk warm en vochtig en voor 12 uur heb ik al bijna 2 liter water achter de kiezen. Om en om doen Vicky en ik trouwens de prijsuitreikingen wat een hele happening op zich is! Ondertussen is Katie ook op komen draven met haar twee schatten van kids en het het duurt niet lang of de trotse opa en oma verschijnen ook. Heb een behoorlijk lange tijd met Katie zitten kletsen, voordat we aanvallen op de lunch. Na de lunch maken we een wandeling over het terrein om de partner van Vicky alles te laten zien en zelf ook maar eens te kijken of er nog wat veranderd is. En bovendien is het er gewoon erg mooi! Bijna vergeten, helaas is er een hele grote verandering. Vanaf de E waar ik vandaag zat keek je eerder de jungle in, nu wordt het beeld bepaald door een nieuwe snelweg die op een paar honderd meter vanaf het terrein is aangelegd! What a pity! Wel, ook hier is de beschaving niet te stoppen... Oh ja, Werner Deeg, de Duitse parcoursbouwer is inmiddels ook luid en duidelijk gearriveerd. Die man verandert ook geen snars! Al wandelende lopen we nog meer oude bekenden tegen het lijf waarmee we een praatje maken, o.a. Ong Wan Ming en Ika. Ika heeft trouwens inmiddels een Nederlands paard in haar bezit, waarmee zij in de Medium (Z1) meereed en won. Het is toch wel weer bijzonder om hier rond te lopen, van de mega grote overdekte outdoor arena, tot de vele stallen, de jungle en tropische planten, de grote vijver en noem maar op. Na onze wandeling gaan we nog even naar het springen kijken en ik raak met Quzandria in gesprek. Zij rijdt nu nog bij Andreas Helgstrandt maar wil het liefst terug naar Nederland en haar droom is nog steeds om de olympische spelen in Londen te rijden, maar hiervoor moet er eerst nog een geschik paard komen. Kort dag dus! De tweede helft van de middag brengt Peri ons terug naar het hotel, waar we eerst een biertje drinken in de bar en ons daarna terugtrekken op de kamer voor de broodnodige rust. Ik wordt gestalked met SMS-jes van ene Jan die op vakantie is in Roemenië (en ik maar werken ) en nadat ik eindelijk weer een internetverbinding heb weten te krijgen werk ik eerst waarbenjij.nu maar eens bij. Wel handig dat je hiervoor niet naar een internetcafe hoeft te gaan. Om 8 uur gaan we een hapje eten en dan (in principe) op tijd naar bed
(Je weet nooit of er nog geskyped wordt). Morgen wordt weer vroeg opstaan, ook dan beginnen we om 8 uur en staat Peri om half 7 op de stoep.

• 07 Oktober 2011 - 07:20

Renate:

THNX voor de update.....enjoy!!!

• 07 Oktober 2011 - 08:14

Jet:

Heee! Memories coming back! Leuk omje te volgen. Doe Peri en Katie enz de groeten! Geniet.

• 07 Oktober 2011 - 09:16

Ria:

Memories coming back Jet, that's right.
    ik zou er zo weer willen zijn, maar Monica wat erg, zo'n stalker, wel goed dat je weet dat hij Jan heet.
    enjoy the days

• 07 Oktober 2011 - 13:30

Willem Jonker:

zal ik eens korte metten maken met die stalker?

veel plezier en ga vooral zo door
    want het is net zo leuk als een boek
    lezen gr w m

• 07 Oktober 2011 - 17:50

Petra:

Hoi, het is heel erg fijn omje reis te volgen. Geniet van de warmte, het is hier heel erg koud en laat je niet storen door de duitse , je weet het wel ze zijn altijd en beetje .... Groetjes

• 12 Oktober 2011 - 14:25

Sylvia: