Goed aangekomen in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Monica Drohm - WaarBenJij.nu Goed aangekomen in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Monica Drohm - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen in Kuala Lumpur

Door: monicadrohm

Blijf op de hoogte en volg Monica

05 Oktober 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Op dit moment is het al weer 5 oktober en zit ik aan de andere kant van de wereld, in Maleisië. Even tijd om mijn blog bij te werken en jullie op de hoogte te houden. Als ik de draad weer op pak bij het vorige korte verslagje, dan kan ik de nieuwsgierigen onder jullie melden dat ik inderdaad nog geskyped heb, eerst per computer en toen per telefoon, maar dat ook helaas de verbinding verbroken werd. Tsja, Roemenië en internet/telefoon schijnt toch moeilijk te zijn. Daarna nog even met Belinda en Lorna per Facebook gechat en toen toch maar eens naar bed gegaan.
Op 4 oktober om 6 uur opgestaan, hondjes uitgelaten, extra geknuffeld en verwend ('t is immers dierendag), koffie gedronken, een laatste check op de koffer en alles wat mee moet. Ewald stond mooi om 10 voor 7 al voor de deur, dus eerst nog maar een bakje koffie en daarna op naar station De Huet. Ben daar erg op tijd, rook nog een sigaretje en stap om 7.27 uur in de veel te drukke spitstrein naar Arnhem. Hier overstappen op de trein naar Schiphol die om 8.14 vertrekt. Ondertussen nog wat sms'en met Ria, Renate en Jan. Kom ook weer volgens het boekje op Schiphol aan en zorg dat ik de reistas gauw afgeef bij de drop-off. Inchecken hoeft niet meer, dat had ik al per internet gedaan, plaats 34a, bij het raam en met een beetje geluk met een vrije stoel ernaast. Ook al staat er een heel lange rij bij de douane, toch ben ik ook hier snel doorheen. Even taxfree inkopen doen en dan naar de gate, want om 11 uur is het boarden. We zitten op tijd in het vliegtuig en ja, de stoel naast mij is inderdaad leeg. Joepiedepoepie! Na een eeuwigheid taxiën, stijgen we om half 1 op, door de bewolking en de regen, want het mooie weer heeft Nederland klaarblijkelijk verlaten. Als we eenmaal door de wolken heen zijn ziet het er compleet anders uit: zo mooi blauw en zonnig boven een wit wolkendek. Ik prefereer toch deze kant... Om ca. Half drie krijgen we onze maaltijd. Ik ga voor de vis, lekker Tilapia met rijst en groenten en vooraf een soort garnalencocktail. Wijntje erbij, koffie toe: heerlijk! Nu eens kijken of we Pirates of the Caribbean 4 gaan kijken of gaan pitten. Ik begin met kijken maar al snel kom ik erachter dat pitten beter is. Ik val ergens rond 16.00 uur in slaap en wordt om 21.30 uur weer wakker, dat is toch maar mooi zo'n 5,5 uur slaap! Lokale tijd Maleisië is het nu 3.30 uur en we krijgen ons ontbijt: pancakes met warme kersen.
Volgens de vliegtuig TomTom vliegen we nu boven de Andamanzee naar het zuiden, over Thailand naar Kuala Lumpur. De verwachte aankomsttijd is 05.40 uur lokale tijd en dat is dan toch weer eerder dan verwacht. Sterker nog, we landen om 05.39 uur. Weer vlot door de douane heen, koffer gehaald (ook redelijk vlot deze keer) en naar buiten waar ik al op wordt gewacht door een van de chauffeurs (die jonge jongen, Ria, rechterhand van Peri weet je nog). We wachten nog op een andere gast, een chief steward uit de Verenigde Arabische Emiraten (wat heb ik toch met chief stewards?) en rijden vervolgens om 6.40 naar ons hotel. Het Intercontinental Hotel ligt midden in The Golden Triangle, in hartje Kuala Lumpur! Na de incheck naar de kamer: mega groot en luxe met een minimaal driepersoons bed, kan ik nog eens dwars gaan liggen, anders verleer ik het misschien wel ;-)
Even geprutst om het wireless internet aan de praat te krijgen, maar dat lukt na inschakelen van de hulpdiensten ook. Het is pas 8.15 uur en aangezien het bloed kruipt waar het niet gaan kan, ga ik eerst maar eens de tas uitpakken en alle goede kleren strijken. Ik hou van strijken!!! Nee, dat is niet helemaal waar, eerst een kop koffie, dan strijken en dan nog een kop koffie.
FF opfrissen en dan maar eens het 'darp' in, ik heb toch alle tijd van de wereld vandaag.
Ik loop richting twin towers die maar een paar honderd meter van het hotel afliggen. Ik ben nu al vijf keer in Maleisië geweest, maar heb er nog nooit zo dicht bij gestaan als nu! Bijzonder indrukwekkend moet ik zeggen. Als een echte toerist laat ik dat moment vastleggen voor het nageslacht dat er toch niet is en vervolgens duik ik de shopping mall binnen om voorraden in te slaan. Ik vind een heel goede supermarkt en koop de meest belangrijke dingen: 3-in-1-koffie, 100 plus, Tiger Beer en een zak chips voor de zwakke momenten... Water staat nog op de hotelkamer en anders zeul ik me dood. Hierna een rondje door het park gewandeld, waar ik overvallen wordt door een tropische regenbui. Gauw schuilen bij een Italiaan, waar ik een Cappucino drink en een kleine pizza eet. De laatste maaltijd was nog het ontbijt in het vliegtuig. Een troost: er staat een weegschaal op de badkamer.... Terug naar het hotel waar ik dit bericht de ether in slinger en me ondertussen bedenk wat ik vanavond eens zal gaan doen, voordat ik toch wel op tijd naar bed ga (denk na het skypen). Morgen staat de chauffeur om half 7 op de stoep. 1e deelnemer om 8 uur in de baan! Poor me.....

  • 05 Oktober 2011 - 08:35

    Jan:

    Het is zeker de vraag wat jij hebt met Chief Stewards, zolang het maar geen meervoud is en ik de enige ben en blijf maak ik daar geen problemen over. Fijn dat je een mooie reis hebt gehad en dat slapen och dat heb je toch niet nodig op die leeftijd?
    Dat van die weegschaal zou ik maar vergeten geniet maar met mate.

  • 05 Oktober 2011 - 08:47

    Renate:

    Hoi, bedankt voor je leuke verslag, fijn dat je goed bent aangekomen..Heel veel plezier daar, succes met jureren en pas op met de chief stewards!!!

  • 05 Oktober 2011 - 16:40

    Petra:

    Hoi Monica, fijn dat je veilig bent aangekomen. Wat en luxe kamer heb je en moie foto´s van de big city. Nu nog even werken en dan lekker relaxen in de warmte, geniet er maar van. Groetjes

  • 05 Oktober 2011 - 20:04

    Ria:

    wat een luxe kamer, en ja de koffie is het belangrijkst. Geniet ervan (ook van het Tger beer) bottom up.groetjes aan alle mensen incl Perry en Salim.
    Jan heb nog geduld, ze komt wel weer thuis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monica

Zondag 6 mei gaan Jan en ik lekker 12 daagjes weg naar Roemenie. Vanuit Boekarest trekken we naar Porumbacu de Sus aan de voet van de Karpaten, na eerst de Donau Delta te hebben bezocht en o.a. ook het kasteel van Dracula in Bran. Ik hou jullie op de hoogte! Monica en Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 27880

Voorgaande reizen:

06 Mei 2012 - 17 Mei 2012

Roemenie

04 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Maleisië oktober 2011

07 Mei 2010 - 28 Mei 2010

22 dagen naar Egypte

22 Mei 2009 - 17 Juni 2009

Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: