Alweer een bloedhete dag voorbij - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Monica Drohm - WaarBenJij.nu Alweer een bloedhete dag voorbij - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Monica Drohm - WaarBenJij.nu

Alweer een bloedhete dag voorbij

Door: monicadrohm

Blijf op de hoogte en volg Monica

29 Mei 2009 | Vietnam, Hoi An

Vandaag zijn we van Hue naar Hoi An gereisd. Een traject van 150 kilometer, maar we hebben er bijna de hele dag over gedaan. Onderweg veel stops en uitstajes gemaakt.
En de route was erg bijzonder. Onze eerste stop was gewoon langs de weg waar een heel veld Lotus-bloemen in bloei stond. Erg mooi en kleurrijk. Toen de bus laten stoppen om waterbuffels en een hele mooie baai te bekijken. En de derde stop was in een klein plaatsje waar ze vers gemaakte eucalyptusolie in whiskyflessen verkochten. Uiteraard heeft Ria een flesje meegenomen. Verder maar weer. De volgende stop brengt ons aan een geweldig mooi zandstrand, het langste strand van Vietnam, genaamd Lang Co. Hier hebben we heerlijk in de branding gezwommen, maar voordat ik in het water was had ik zo ongeveer mijn voeten verbrand omdat het zand aan de kook was. Niet meer doen dus zonder sandalen. Na eer uurtje weer op naar de volgende bestemming. Over een pas waar vandaan we aan de ene kant uitzicht hebben op dit stand en aan de andere kant op China Beach, het strand waar de Amerikanen bivakkeerden in de oorlog. Hier tussenin ligt de stad Danang, waar we het Cham Museum bezocht hebben en de overblifselen van deze bijzonder cultuur bewonderd hebben. Vanuit het Cham Museum op naar de Marble Mountains, vijf bergen waar (je raadt het al) marmer gewonnen wordt en er dus ook veel marmer en marmeren beelden etc. verkocht worden. Enkele leuke aankopen gedaan. Niet te groot, want dat is te zwaar.... Gewoon bij een eenvoudige plaatselijke tent gegeten. Een deel van de groep gaat een van de marble Mountains op en de anderen maken het dorp onveilig. Ria de berg op en ik aan de onveilige kant! Met Sharon het dorp in en als een echte profi zwaar onderhandeld over een draken beeld en een buddha die volgens een verkoper een mislukkeling was. Helaas was de prijs daar niet aan aangepast.
Geweldig gelachen (en gezweet, want het is weer achterlijk warm, zo'n 35 graden).
Hierna vervolgen we onze weg naar Hoi An waar we rond vijf uur aankomen. Het Hotel heeft een zwembad!!! Joepie!!! Is zeker iets voor morgenmiddag. We checken in, douchen het zout, zweet en zand van ons af en verzamelen om half 7 in de lobby. Samen met de hele groep en Alain naar de oude stad, waar hij ons een zaak laat zien waar je voor een appel en een ei kleding kunt laten maken. Ook iets voor morgen? Het begint te onweren en er vallen enkele druppels. Gauw door naar Tam Tam, een goed restaurant in een oud koloniaal gebouw waar we gaan eten. Uiteraard was het weer heerlijk.
Na een kleine wandeling door de oude stad terug naar het Hotel waar zowaar twee van de vier computers het doen en ik gauw dit bericht de ether in slinger.
Misschien doet ie het morgen weer, misschien ook wel niet. We zien wel. Mocht de apparatuur meewerken, dan zal ik ook proberen om enkele foto's te plaatsen....???

• 29 Mei 2009 - 15:54

Jet:

JA!!wil wel eens meekijken wat jullie allemaal voor moois zien

• 29 Mei 2009 - 16:45

Jolanda:

hoi vakantiegangers het klinkt allemaal geweldig maak maar veel foto,s kunnen we na vakantie meegenieten. de kleine mopjes sorry hele grote veulens worden lekker verwend genieten jullie maar lekker gr. jolanda

• 29 Mei 2009 - 17:47

Poelh026@planet.nl:

Dat Ria onmiddelijk een flesje koopt verbaasd
    niemand, althans mij niet, . . . . . waarom
    geen hele doos !!! doos !!!
    Die stranden spreken me aan en waar heb je nog zo'n plek
    Geniet, veel plezier, in NL
    groeit en bloeit alles,
    no problems att all enne
    Bien tra ving sok, dat betekent, . . . gooi nooit geen ouwe
    sokken weg voordat je nieuwe koopt !!!
    Moi Meiden, keep going !!

• 29 Mei 2009 - 19:35

Suzan En Fam:

He Monica zo te horen hebben jullie het wel goed na de zin!!! haha we zijn wel benieuwd naar die foto's en leuk dat we zo op de hoogte blijven wat jullie allemaal doen!!! Ik zal je even een mail sturen met wat foto's van je schatjes en nog wat... tot het volgende bericht maar weer... Groeten!!!